1 2 3 4

Про проведення обласного етапу Всеукраїнського юннатівського природоохоронного руху «Зелена естафета» 2020-2021 н.р.

9 березня 2021 - Администратор

 РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, тел./факс 0(362) 63-50-29

Е-mail rivneosun2007@ukr.net,  www.rivneosun.com.ua

­­­­­­­­­­­­

05 березня 2021 р. № 01-33/186

Керівникам органів управління освітою територіальних громад, сіл, селищ, міст

 

Про проведення 

обласного етапу Всеукраїнського

юннатівського природоохоронного руху

«Зелена естафета» 2020-2021 н.р.

 

Відповідно до плану всеукраїнських і міжнародних організаційно-масових заходів з дітьми та учнівською молоддю на 2021 рік (за основними напрямами освіти), затвердженого наказом МОН від 24.11.2020 1452, плану обласних масових заходів участі дітей та учнівської молоді у Всеукраїнських заходах за напрямами позашкільної освіти у 2021 році, затвердженого наказом управління освіти і науки облдержадміністрації від 19.01.2021 року №08, положення про проведення фінального етапу Всеукраїнського юннатівського природоохоронного руху «Зелена естафета» 2020-2021 н.р. (далі - Естафета) комунальний заклад «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради 12 травня 2021 року проводить обласний етап Всеукраїнської юннатівського природоохоронного руху «Зелена естафета» 2020-2021 н.р.

Відповідно до епідеміологічної ситуації в Україні, організаційним комітетом конкурсу прийнято рішення: обласний етап Всеукраїнського юннатівського природоохоронного руху «Зелена естафета» провести в дистанційному форматі.

До участі в обласному етапі  Естафети запрошуються команди у складі: 2 учні 7-8 класів закладу загальної середньої освіти та 2 вихованці закладу позашкільної освіти відповідного віку, а також 1 керівник.

Командам-учасникам пропонується заздалегідь записати і розмістити на каналі Youtube або у хмарному середовищі (наприклад, GOOGLE Диск) із відкритим доступом:

 - відеозапис (звіт-презентацію за трьома напрямками: тривалістю 7 хв. до 10 квітня                 2021 року – додаток 1) ;

- відеозапис по дослідженнях з біотестування (тривалістю 10 хв. до  10 травня 2021 року - додаток 3 );

Для участі в Естафеті учасники надсилають заявку до 10 квітня 2021 року (додаток 2) в електронному вигляді. Посилання на відеоматеріали із відкритим доступом надсилаються оргкомітету на електронну адресу rivneosun2007@ukr.net (тема листа «Конкурс «Зелена естафета»). Обов’язковою є заявка про участь, яка заповнюється у Google формі за посиланням https://forms.gle/EAKCa4jrsSKBR5ps6

Результати фінального етапу Естафети будуть оприлюднені до 20 травня 2021 року на сайті комунального закладу «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради.

Детальну інформацію можна отримати за телефоном: (098)6023088; електронна пошта: rivneosun2007@ukr.net (Шехтер Лілія – координатор конкурсу).

Команда переможець відбіркового етапу буде представляти Рівненську область у фінальному етапі  Всеукраїнського юннатівського природоохоронного руху «Зелена естафета» 2020-2021 н.р. 2-3 червня  2021 року у м. Черкаси в дистанційному форматі.

 

 

 

Директор Станції юних натуралістів                         Володимир ВОРОБЕЙ

 

 

 

 

 

 

Лілія Шехтер (0362)635029


 

Додаток № 1

до листа КЗ «СЮН» РОР

186  від   05.03.2021 р.

 

I.     Напрям «Практична природоохоронна робота»:

- насадження лісу, лісосмуг, заліснення крутосхилів, допомога лісництвам;

-   впорядкування території парків, скверів, алей. Посадка лісових та декоративних порід, плодово-ягідних кущів. Закладання нових дендропарків, парків, садів, квітників тощо; - впорядкування територій та об'єктів природно-заповідного фонду (за погодженням з їх адміністраціями);

-        поповнення видового складу парків та дендропарків екзотичними та реліктовими деревними та чагарниковими породам;

-        розчищення та впорядкування джерел, криниць, прибережних захисних смуг водних об'єктів;

-        благоустрій дитячих та спортивних майданчиків, територій, прилеглих до навчальних закладів;

-        впорядкування місць масового перебування та відпочинку населення. Ліквідація стихійних сміттєзвалищ;

-        масовий збір та здача на вторинну переробку тверді побутові відходи (пластик, папір, скло, метал);

-        благоустрій та упорядкування меморіальних комплексів, пам'ятників, місць масового поховання;

-        виготовлення та розвішування шпаківень, синичників і годівничок для птахів; - заготівля кормів, підгодівля птахів та тварин взимку;

-        порятунок мальків риб з пересихаючих водойм. Заходи для врятування риби від задухи взимку;

-        охорона від руйнування мурашників, (огородження мурашників, встановлення аншлагів);

-        прокладання та впорядкування зупинок екологічних стежок та інша практична природоохоронна робота.

 

II.                Напрям: «Просвітницька природоохоронна робота»: агітація до виконання природоохоронних заходів серед школярів та учнівської молоді, робота юнацьких секцій Українського товариства охорони природи, діяльність та заходи до міжнародного Дня Землі, Дня Довкілля в Україні, міжнародного Дня охорони навколишнього природного середовища, а також інших природоохоронних та екологічних свят.

III.                 Напрям: «Навчально-виховна робота з охорони природи». Освітньо-виховні заходи на екологічних стежках, в «Зелених класах», у лісництвах, на територіях природно-заповідного фонду тощо.


 

Додаток № 2

до листа КЗ «СЮН» РОР

186  від   05.03.2021 р.

 

Заявка на участь у

 

Всеукраїнському юннатівському природоохоронному русі

«Зелена естафета»

 

 

1.    Область                                        .

2.    Керівник команди                                                                                       .

3.    Контактний телефон                                                                                       .

4.    Посилання на відеоролики з виступом, які розміщені на каналі Youtube або у хмарному середовищі (наприклад, GOOGLE Диск) із відкритим доступом____________________________________________________.

 

Команда закладу загальної середньої освіти:

(заклад загальної середньої освіти)

 

 

з/п

ПІБ

Дата народження

Заклад загальної середньої освіти (школа, клас)

Домашня адреса

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

Команда закладу позашкільної освіти: (заклад позашкільної освіти)

 

 

з/п

ПІБ

Дата народження

Заклад позашкільної освіти, гурток

Домашня адреса

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 


 

Додаток № 3

до листа КЗ «СЮН» РОР

186  від   05.03.2021 р.

 

БІОТЕСТУВАННЯ

Методика проведення

 Дослідження 1

Біотестування загальної токсичності води за ростом коренів цибулі (Allium cepa L.)

 

Тест-об’єкт даних дослідженнях – це корінці цибулі, які відходять від вкороченого пагона (денця) цибулини.

Цей тест оцінює тільки водорозчинні компоненти зразка. Він є легким і чутливим способом виміру загальної токсичності, викликаної хімічними чинниками води. Показником токсичності виступає пригнічення росту коренів цибулі. Встановлено, що ріст корінців пригнічується при більш низьких концентраціях токсиканту, ніж проростання насіння.

Хід роботи

Підготуйте проби води (кринична, водопровідна, артезіанська, стічна, дощова) з різних місць вашої урбоекосистеми. Потім воду використовуйте для досліджень. Воду не фільтруйте. Як контроль застосуйте відстояну протягом доби водопровідну воду.

Відберіть по 12 цибулин звичайної цибулі Allium cepa L розміром 1,5 см. у діаметрі для кожного варіанту досліду. Для запобігання висиханню коренів неочищені цибулини одна за одною зберіть у банку з чистою водою на 10-15 хвилин. Таким чином ви підготуєте цибулини до експерименту.

Видаліть гострим ножем жовто-коричневі зовнішні луски.

Для кожного досліджуваного варіанту підготуйте по 12 одноразових стаканчиків.

Вийміть усі цибулини з банки, помістіть їх на сухий папір і злегка підсушіть. Розмістіть по 1 цибулині в одноразовому стаканчику, закріпивши зубочистками таким чином, щоб денце цибулі торкалося рідини в стаканчику.

Через 24 години замініть старі зразки води на нові з тих же пунктів забору. Повторіть цю процедуру ще через 24 години. На цей раз заберіть з кожного варіанта по 2 цибулини з найменш розвинутими коренями. Отже в кожному варіанті у вас залишиться тепер по 10 цибулин.

Ще через 24 години (тобто через 3 доби від початку експерименту) виміряйте за допомогою лінійки довжину всіх 10 пучків коренів у кожному варіанті. Відкиньте особливо короткі або довгі корінці і розрахуйте середній показник довжини коренів 10 цибулин для кожного варіанта.

З метою вивчення можливості зворотного впливу, продовжуйте дослідження ще на додаткові 24 години. При цьому в кожному варіанті замініть воду в 5 пробірках на відстояну водопровідну воду, а в інших 5 пробірках знову зробіть заміну на свіжу воду відповідного варіанту. Через 24 години подивіться, чи поліпшився ріст коренів у 5 перших пробірках порівняно з 5 останніми. Якщо так, то це свідчить про відновлення коренів і про більш-менш зворотній вплив токсичних речовин води.

Накресліть криву росту коренів для кожного варіанта. Середню довжину коренів відкладіть по осі ординат, а вздовж осі абсцис зазначте дні експерименту. Можна також зобразити результати у вигляді стопчастих гістограм у відсотках від контролю.

Відмітьте витяжки, які зумовили найбільше пригнічення росту кореня.

 

Дослідження 2

Біотестування загальної токсичності ґрунту  за ростом крес-салату (Lepidium sativum L.)

За допомогою цього тесту можна оцінити загальну токсичність грунту. В даному експерименті як тест використовують насіння крес-салату Lepidium sativum L.

Хід роботи

Підготуйте і підпишіть 10 чашок Петрі з фільтрувальним папером (покладеним в 2 шари).

Відберіть насіння однакового розміру, форми і кольору для тестування, використовуйте 20-25 насінин для однієї чашки Петрі. В кожну чашку Петрі влийте 5-7 мл досліджуваної водної витяжки ґрунту. Об’єм повинен бути таким, щоб папір фільтру зволожився, але без надлишку вологи. Як контроль використовуйте відстояну протягом доби водопровідну воду.

Розмістіть насіння в кожну чашку Петрі рядами, 4-5 рядів у залежності від кількості насінин, що використовується. Потім закрийте чашки Петрі. Поставте чашки Петрі в темне, вологе місце при температурі на рівні +22 +24оС на 120 годин (5 діб).

Після інкубації запишіть кількість контрольних і дослідних насінин, які проросли. Ця інформація може дати приблизну оцінку токсичності зразка грунту. Виміряйте довжину корінців від потовщення (гіпокотиля) до їх кінця в міліметрах.

Зобразіть по осях координат довжину корінців та варіанти, які відповідають різним місцям забору зразків ґрунту.

Примітка:

Проведення експериментальних досліджень №1 і №2 необхідно відзняти та зробити відеоролик, тривалістю 10 хвилин, з наданням висновку експерименту.