1 2 3 4

Про проведення Всеукраїнського конкурсу Молодіжних проектів з енергоефективності „Енергія і середовище” у 2019-2020 н.р.

5 вересня 2019 - Администратор

РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ»

РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, тел./факс  63-50-29

Е-mail rivneosun2007@ukr.net rivneosun.com.ua

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

04 вересня 2019 р.  № 02-06/278

Начальникам відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій та виконавчих комітетів рад міст обласного значення

 

Керівникам об’єднаних територіальних громад

 

Про проведення Всеукраїнського конкурсу

Молодіжних проектів з енергоефективності

„Енергія і середовище” у 2019-2020 н.р.

 

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 08.11.2013 № 1575 „Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс „Енергія і середовище”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2013 р. за № 2037/24569, інформуємо, що в  вересні 2019 року – лютому 2020 року буде проведений Всеукраїнський конкурс міжнародних молодіжних проектів з енергоефективності „Енергія і середовище” під гаслом „Збережемо енергію – збережемо Планету”.

Умови проведення Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності „Енергія і середовище” додається.

Конкурс Енергія і середовище” проводиться спільно з громадською організацією „Екологічний клуб „Еремурус”, міжнародним освітнім проектом SPARE (найбільший міжнародний освітній проект для школярів з питань змін клімату та енергетики), за підтримки Міністерства екології та природних ресурсів України, Національної екологічної ради України та бізнес структур з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності з проблем енерго-ефективності та раціонального використання ресурсів.

Безпосереднє керівництво Національним туром конкурсу здійснює Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді.

До участі в конкурсі запрошуються учні, вихованці закладів загальної середньої, професійно-технічної і позашкільної освіти віком до 17 років включно, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері змін клімату, впровадження енергозбереження, використання поновлюваних джерел енергії для місцевих потреб, у підвищенні енергоефективності шкільних будівель та студенти закладів вищої освіти віком до 23 років, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері зміни клімату і біоінженерії.

Також до участі в конкурсі запрошуються педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічної та позашкільної освіти, які мають напрацювання у розвитку освіти школярів і просвіти населення з питань ефективного використання та заощадження енергії.

Національний тур конкурсу проводиться у два етапи:

І етап − заочний (вересень 2019 року грудень   2019 року)

ІІ етап − очний у формі стендових доповідей (лютий 2020 року)

Для участі в І етапі конкурсу необхідно надіслати до 20 грудня 2019 року реєстраційну картку (додаток 1) та конкурсну роботу, виконану на електронних носіях українською мовою (не більше 5-6 сторінок формату  А 4),  на  електронну адресу: rivneosun2007@ukr.net та паперових носіях на поштову адресу: 33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, комунальний заклад „Станція юних натуралістівРівненської обласної ради (на конкурс „Енергія і середовище”).     

Довідки за телефоном: (0362)60-50-29, м/т 0956314000, 0687865858 Євдокія Павлівна Мороз.

ІІ етап конкурсу відбудеться 12-14 лютого 2020 року на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.

Умови проведення Всеукраїнського конкурсу  молодіжних проектів з енергоефективності  „Енергія і середовище”у 2019-2020 н.р. (Додаток №2).

Просимо інформацію про конкурс „Енергія і середовище” довести довідома керівників, педагогічних працівників та учнів закладів загальної середньої, професійно-технічної та позашкільної освіти.

Увага! Роботи надіслані пізніше встановленого терміну на адресу  rivneosun2007@ukr.net розглядатись не будуть.

 

 

 

 Директор Станції юних натуралістів                            Володимир ВОРОБЕЙ                         

 Є. Мороз  (0362)63-50-29

 

 

 





                                                                                                   Додаток №1

 

РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА УЧАСНИКА КОНКУРСУ

 

1. Назва конкурсної роботи/проекту:_______________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

2. Номінація, за якою виконана робота ­______________________________

3. Прізвище, ім’я, клас навчання (для учнів): вік автора для педагогів:

4. Прізвище, ім’я, по батькові, посада та місце роботи керівника (для молоді):

__________________________________________________________________

5. Повна назва навчального закладу/ місце роботи (для педагогів):

__________________________________________________________________

6. Контактна інформація:

Поштова адреса: індекс________вулиця:________________________________

Будинок________кв.______Місто/селище:______________________________

Район:_____________________________________________________________

Область:___________________________________________________________

Телефон (з кодом) :__________________________________________________

Мобільний телефон:________________________________________________

Електронна пошта автора або керівника:________________________________

7. Анотація на проект:

- актуальність проблеми: які місцеві чи регіональні проблеми спонукали до

написання проекту (не більше 20 слів);

- зміст проекту: що було зроблено, які заходи вжиті, змодельовані чи спроектовані поновлювані джерела енергії, розроблене заняття тощо (не більше 60 слів);

- отриманий чи очікуваний результат (не більше 60 слів).

8. Перелік додатків:______________________________________________

9. Ми погоджуємося на опублікування та використання матеріалів нашого

проекту в друкованих та електронних засобах інформації проекту SPARE.

10. Дата заповнення реєстраційної картки: ____________________________

11.Прізвище, ім’я, по батькові керівника_____________________________

_________________________________________________________________

Мобільний телефон керівника________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                             

 

 

                                                                                           

 

                                                                                                          Додаток №2

 

Умови проведення

Всеукраїнського конкурсу  молодіжних проектів з енергоефективності  „Енергія і середовище” у 2019-2020 н.р.

 

І. Загальніположення

1. Конкурс „Енергія і середовище” у 2019-2020 навчальному році (далі Конкурс)  визначає порядок проведення Всеукраїнського конкурсу „Енергія і середовище” проводиться спільно з громадською організацією „Екологічний клуб „Еремурус”,  за підтримки Міністерства екології та природних ресурсів України, Національної екологічної ради України та бізнес структур з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів.

 

Конкурс проводитиметься під гаслом „Збережемо енергію - збережемо Планету”.

2. Мета та завдання Конкурсу

2.1.Мета Конкурсу є виявлення та підтримка обдарованої молоді, створення умов для науково-дослідницької діяльності.

2.2. Основнимизавданнями Конкурсу є:

залучення учнівської молоді до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів як найбільш ефективних шляхів зменшення викидів парникових газів, а отже і боротьби з глобальним потеплінням;

сприяння професійному самовизначенню учнівської молоді;

задоволення потреб учнівської молоді у творчій самореалізації;

активізація школярів і населення щодо ефективного використання та збереження енергії, пом’якшення клімату.

 

3. Учасники Конкурсу

3. До участі в Конкурсі запрошуються:

 

- учні (вихованці) закладів загальної середньої, професійно-технічної і позашкільної освіти віком до 17 років включно, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері змін клімату, впровадження енергозбереження, використання поновлюваних джерел енергії для місцевих потреб, у підвищенні енергоефективності шкільних будівель; 

 

 -студенти закладів вищої освіти віком до 23 років, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері зміни клімату і біоінженерії.

- педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічноїта позашкільної освіти, які мають напрацювання у розвитку освіти школярів і просвіти населення з питань ефективного використання та заощадження енергії.

 

 

4. Порядок проведення Конкурсу

4.1. Конкурс проводиться у два етапи:

I етап - заочний (з вересень 2019 року до грудень 2019 року);

II етап - очний (у формі стендових доповідей) – 12-14 лютого 2020 року.

4.1.1.І етап Конкурсу проходить у формі заочного Конкурсу поданих конкурсних матеріалів.

Для участі в І етапі  Конкурсу необхідно  надіслати до 20 грудня 2019 року заповнену реєстраційну картку та конкурсну роботу, виконану на електронних та паперових носіях українською мовою (не більше 6 сторінок формату А 4), на електронну адресу rivneosun2007@ukr.net та паперових носіях на поштову адресу 33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, комунальний заклад „Станція юних натуралістівРівненської обласної ради (на конкурс Енергія і середовище).     

4.1.2. Списки учасників II етапу Конкурсу оприлюднюються на офіційному веб-сайті НЕНЦ www.nenс.gov.ua  та сайті www.eremurus.orgне пізніше ніж за один місяць до початку II етапу Конкурсу.

4.2.ІІ-й етап Конкурсу відбудеться у формі стендових доповідей 12-14 лютого 2020 року на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.

 

5. Номінації конкурсних робіт та вимоги до них

 

5.1. Конкурс проводиться за такими номінаціями:

 

Для школярів:

 

 

5.1.1. Номінація 1.Проект з енергозбереження, енергоефективності або поновлювальних джерел енергії (ПДЕ)

 

 

На цю номінацію приймаються теоретичні та практичні проекти застосування енергозберігаючих і ресурсозберігаючих рішень, технологій, конструкцій ПДЕ. У теоретичному проекті повинно бути обґрунтовано практичне застосування конструкції, теорії, рішення, оцінені очікувані результати. 

 

 

Опишіть, які методи ви застосовували для реалізації вашого проекту з енергозбереження, як ви використовували енергію сонця, вітру, води або біомаси, які результати отримали або очікуєте. 

 

 

У цій номінації треба описати, як ваша робота допомагає знизити виходи парникових газів, яке ваше рішення може сприяти уповільненню зміни клімату.

 

 

5.1.2. Номінація 2. Проект „Моє енергетичне рішення”

 

 

 

 Опишіть, які рішення для економії енергії та ресурсів ви застосовували, чому ви вибрали саме такі рішення. Який результат ви отримали, опишіть результат кількісно (скільки ваш проект дозволив „заощадити” СО2, ресурсів, води чи електрики). Якщо було залучено місцеву громаду/населення, то як. Додайте до опису власні фото, відеоматеріали різних етапів проектних робіт, що підтверджують ваше самостійне виконання проекту. 

 

На цю номінацію представляються мало масштабні (клас,квартира,будинок, домогосподарство, село) рішення, зрозумілі для кожного і прості в застосуванні.

 

 

5.1.3. Номінація 3. Інформування суспільства  пропаганда енергоефективності.

 

На Конкурс подаються інформаційно-просвітницькі матеріали, створені школярами,  що підвищують обізнаність батьків, друзів, вчителів, спільноти щодо необхідності зниження викидів парникових газів і надають рекомендації, наприклад з зеленого споживання, зменшення кількості відходів (ZERO WESTE), сортування сміття, поводження з різними категоріями та видами сміття тощо,   завдяки яким можна досягнути цього в навчальномуз акладі, вдома, в масштабах своєї місцевої спільноти (міський мікрорайон, район, село, місто).

 

Конкурсна робота може бути виконана у вигляді листівки, газети, плакату, буклету, відеоролика, мультимедійного продукту, презентації ppt,комп’ютерної ігри, настільної гри, сайту, інстагам, телеграм facebook – сторінки (за умови, що вони діють не менше трьох місяців, містять не менше 10 власних публікацій), що містять  авторські фото та відеоматеріали  чи мультимедійний продукт власного, авторського виробництва.   

 

 

 

 

5.1.4.Номінація 4. Для студентів:Проект „біоінженерія та зміни клімату”

 

 

Опишіть, які біоінженерні рішення для зменшення впливу на довкілля і як результат – зміна клімату ви пропонуєте, чому ви вибрали саме такі рішення, яким чином ваш проект допоможе економії ресурсів планети. Який результат ви отримали, оцініть результат кількісно (скільки ваш проект дозволив заощадити окремих споживчих ресурсів: води, теплоти або електроенергії). Додайте до опису власні фото, відеоматеріали різних етапів проектних робіт, що підтверджують ваше самостійне виконання проекту.    

 

 

 

 

 

5.1.5.        Номінація 5. Для педагогічних працівників:

- A. Урок „Прості енергетичні рішення протии змін клімату”.

 

На Конкурс подається конспект/методична розробка уроку/курсу за вибором/факультативного/гурткового заняття або фрагмент заняття (до 1-2 годин), присвяченого проблемі глобальної зміни клімату, можливим наслідкам для країни/регіону та практичним заходам, які можна вжити на індивідуальному рівні, в масштабі навчального закладу, вдома, у громаді, місті, регіоні для зменшення викидів парникових газів, енерго-, ресурсо-, природозбереження. Урок має включати експеримент або практичні вправи з енерго-, ресурсо- , природозбереження чи отримання енергії від відновлюваних джерел енергії, що можуть бути виконані протягом 1-2 годин, потрібно чітко вказати клас, назву предмета/курсу/факультативу/гуртка та тему, в межах якої проводиться заняття.

 

 

 

 

- Б. Дидактичні матеріали на тему „Прості енергетичні рішення проти змін клімату”

 

 На Конкурс подається комплект тільки особистої/колективної, авторської розробки дидактичних матеріалів для школярів, батьків, вчителів, громадськості про практичні енергетичні рішення щодо зниження викидів парникових газів з метою зменшення впливу на зміну клімату, роздатковий матеріал для практичного уроку/експерименту/заходу, власні розробки плакатів, презентацій, сценаріїв, ігор, зокрема настільних чи рольових, блогів, сайтів, промоматеріалів відповідної тематики тощо. Матеріали мають бути розраховані на проведення 1-2 год. заняття. Якщо конкурсні матеріали є частиною більшої освітньої концепції, необхідно подати стислий опис цієї концепції – не більше 0,5 стор.

 

 

6. Вимоги до оформлення конкурсних робіт

 

1. Конкурсна робота (проект) подається на електронних носіях державною мовою (не більше 5 сторінок).

 6.2 Структура проекту: - вступ (актуальність проблеми щодо місцевої ситуації − не більше 0,5 сторінки), - конкретне завдання, яке вирішує автор, - методи його вирішення, - результат (як реалізація проекту впливає на зміну клімату).

6.3. Текстовий матеріал приймається як документ Word (стандартний шрифт 12 кегля, з ілюстраціями і таблицями, що не виходять за межі друку). Загальний розмір документа − не більше 500 Кб та кількість всього тексту не більше 6 сторінок з ілюстраціями, фотографіями, таблицями + 1 сторінка реєстраційна форма.

6.4. У номінації 3 “Інформування суспільства/пропаганда енергоефективності” приймаються презентації у форматі MS Power Point, документи Adobe PDF розміром не більше 1 Мб кожна. Комп'ютерні ігри приймаються за умови, якщо розмір файлу в архіві не перевищує 2 Мб. Відеоролики у форматах WMV, DiVX і MPEG-1 не більше 1-2 хв., мультфільми у форматі Macromedia Flash (SWF) необхідно завантажити на www.youtube.com та надіслати посилання.

6.5. Комплект матеріалів має містити також заповнену реєстраційну форму на 1 стор.

 6.6. Рекомендовано використовувати архіватори RAR або ZIP.

6.7. Конкурсні роботи, які не відповідають цим вимогам, журі не розглядатиме.

 

 

7. Критерії оцінювання конкурсних робіт

 

7.1. Конкурсні роботи, виконані учнями,   оцінюються конкурсним журі  за такими критеріями:

-актуальність обраної теми - до 10 балів;

 

-оригінальність  та іноваційність проекту - 10 балів;                                            -огрунтованість застосованих методик при виконанні проекту-15 балів;    

 

 -отримання практичного результату - 20 балів;

-аргументація висновків і рекомендацій - 15 балів;

 - можливість тиражування запропонованої ідеї або розробленого матеріалу - 5 балів;

-відповідність вимогам щодо оформлення та якість їх виконання-10 балів;

-додатковий заохочувальний бал від журі-5 балів.

 

У номінації 3 враховуються також оригінальність виконання та художнє оформлення.

Під час оцінювання звертається увага на рівень складності та самостійності виконання проекту з урахуванням віку авторів.

 

Загальна сума балів,яку може отримати учасник  за науково-дослідницький проект, - 100 балів.  

 

7.2. Конкурсні роботи, виконані педагогічними працівниками, оцінюватимуться конкурсним журі за наступними вимогами:

-орієнтованість на мотивування дітей і дорослих до практичної діяльності, на отримання практичного результату-40 балів;

-використання інтерактивних методів, що сприяють дітей до дискусії, творчості, практичної діяльності, яка спрямована на збереження енергії або використання відновлювальних джерел внаслідок здійснення пропонованої педагогічної розробки - 40 балів;

- можливість тиражування запропонованої педагогічної розробки – 20 балів.

 

8. Визначення та нагородження переможців і призерів Конкурсу

 

8.1.Переможці І і ІІ етапів Конкурсу визначаються конкурсним журі.

8.2.Підведення підсумків ІІ етапу  Конкурсу відбудеться 12-14 лютого 2020 року по його  закінченні.

8.3. Переможці ІІ етапу Конкурсу нагороджуються дипломами, грамотами, відзначаються подяками та призами.