Щодо проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для закладів позашкільної освіти у 2019 році
7 березня 2019 - Администратор
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, тел./факс 63-50-29 Е-mail rivneosun2007@ukr.net, www.rivneosun.com.ua -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Комунальний заклад „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради просить довести до відома керівників закладів загальної середньої та позашкільної освіти лист Рівненського обласного інституту післядипломної освіти „Методичні матеріали щодо проведення Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для закладів позашкільної освіти у 2019 році” від 04.03.20199 № 01-11/206. Для участі у обласному етапі конкурсу просимо надсилати матеріали еколого-натуралістичного напряму (аграрний профіль) за адресою комунального закладу „Станція юних натуралістів”: 33028, м.Рівне, вул. Чорновола, 79бв друкованому та електронному вигляді до 15.05.2019 р. (з поміткою „На конкурс рукописів”). Копія листа додається.
Директор Станції юних натуралістів В. ВОРОБЕЙ С. Дужук (0362)63-50-29
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
вул. В.Чорновола, 74, м. Рівне, 33028; тел.64-96-60, 64-96-61; факс 63-64-73 E-mail:roippo.rv@ukr.net, кодЄДРПОУ 02139765
04.03.2019 №01-11/206 На №__________від_________
Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, виконкомів рад міст обласного значення
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів
Керівникам органів управління освітою ОТГ
Директорам закладів позашкільної освіти
Про методичні матеріали щодо проведення Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для закладів позашкільної освіти у 2019 році
Відповідно до листа ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 07.02.2019 №22.1/10-389 «Про методичні матеріали щодо проведення Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти у 2019 році» інститут надсилає інструктивно-методичні матеріали щодо проведення вищезазначеного конкурсу. Просимо зміст листа довести до відома всіх зацікавлених осіб.
Ректор А. ЧЕРНІЙ Давидюк Наталія Юріївна,(0362) 64 96 66
Додаток до листа РОІППО 04.03.2019 №01-11/206
Інструктивно-методичні матеріали
щодо проведення Всеукраїнського конкурсу рукописів
навчальної літератури для закладів позашкільної освіти у 2019 році
Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури для закладів позашкільної освіти (далі – Всеукраїнський конкурс) проводиться відповідно до Положення про Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2014 р. № 1008, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2014 р. за № 1166/25943 та наказу Міністерства освіти і науки від 31.01.2019 № 87 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти у 2019 році». У 2019 році на Всеукраїнський конкурс будуть розглядатись рукописи у таких категоріях: «Навчальні програми за напрямами позашкільної освіти» (далі – Навчальні програми) та «Навчальна література з позашкільної освіти» (далі – Навчальна література), а саме: Навчальні програми:
Навчальна література:
Наукове відділення «Комп’ютерних наук» має 6 секцій: «Комп’ютерні системи та мережі», «Безпека інформаційних та телекомунікаційних систем», «Технології програмування», «Інформаційні системи, бази даних та системи штучного інтелекту», «Internet-технології та WEB дизайн», «Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми». Всі секції потребують поповнення програмно-методичного забезпечення, зміст якого має відповідати сучасним вимогам та світовим тенденціям розвитку ІТ-технологій та враховувати пізнавальні інтереси здобувачів освіти, розвиток їхніх творчих здібностей і формування схильності до поглибленого навчання та розвитку у сфері ІТ. Зміст навчально-методичної літератури дослідницько-експериментального напряму має враховувати не лише прикладне застосування, а й наукову складову, тобто практична частина має скеровувати діяльність вихованців, учнів і слухачів на пошук та аналіз інформації, проведення ними досліджень та аргументацію зроблених висновків тощо. Окрім того, наукове відділення «Комп’ютерних наук» потребує навчальних програм та навчальної літератури з інноваційних напрямів, зокрема, таких, як хмарні та кластерні технології, інтелектуальні мережі тощо.
Основною метою реалізації змісту науково-технічного напряму позашкільної освіти є формування пізнавальної, практичної, творчої і соціальної компетентностей особистості в процесі науково-технічної творчості. Вихованці, учні і слухачі закладів позашкільної освіти повинні оволодівати художньо-технічними поняттями та знаннями, зокрема, отримувати знання з художньо-прикладної творчості, технічного дизайну, кіно, фотографії, конструювання одягу (крою та шиття), обробки металу та деревини тощо. В змісті рукописів важливу увагу необхідно приділити ознайомленню здобувачів освіти зі світом сучасної техніки, технологічним процесами, формуванню знань технічної термінології, графічної грамотності, технічного моделювання і конструювання, формуванню техніко-технологічних вмінь та навичок, закріплення на практиці знань про технологічну діяльність. Значна увага має бути приділена графічній підготовці, набуттю та формуванню вмінь і навичок роботи з різними матеріалами та інструментами, способами поводження з різноманітними засобами праці, досвіду застосування отриманих знань на практиці. Має бути створено умови для набуття вихованцями, учнями і слухачами досвіду власної творчої діяльності, розв’язанню творчих завдань, здатності проявляти творчу ініціативу. Особлива увага має бути приділена формуванню стійкого інтересу до науково-технічної творчості, потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні. Важливим компонентом змісту освітньої діяльності за науково-технічним напрямом є виховання культури праці, формування мовної культури, комплексу особистісних якостей, потрібних людині як суб’єкту сучасного виробництва і культурного розвитку суспільства. Складовим компонентом художньо-естетичного напряму позашкільної освіти є художній профіль, до структури якого входить декоративно-ужиткове мистецтво, яке передбачає вивчення мистецтва виготовлення іграшок-сувенірів, народної іграшки тощо. Навчаючись за цим профілем, вихованці, учні і слухачі мають вивчати специфіку мистецтва виготовлення іграшок, його жанри та технології. Значна увага повинна бути приділена вивченню відповідної художньої термінології, кращих зразків українського та сучасного мистецтва, формуванню досвіду мистецької практичної діяльності, стійкого інтересу до художньої творчості, потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні. Зміст освіти еколого-натуралістичного напряму аграрного профілюмає бути спрямований на оволодіння системою знань з основ сільськогосподарських наук, в тому числі розв’язанню екологічних проблем, раціонального природокористування, природоохоронної діяльності. Освітня діяльність має спрямовуватися на формування досвіду взаємовідносин людини з природою, вмінь проведення самостійних наукових досліджень. Особлива увага має приділятися розвитку дослідницьких, творчих здібностей, системного, просторового і логічного мислення, творчої уяви, фантазії. У процесі реалізації цього профілю необхідним є формування стійкого інтересу до екологічної освіти, розвитку екологічної і трудової культури, досягнення високого рівня освіченості і вихованості. Важливим є розвиток здатності вихованців, учнів і слухачів до професійного самовизначення, творчого становлення, формуванню громадянської поведінки, патріотизму, любові до України. Освітня діяльність творчих об’єднань військово-патріотичного напрямумає бути спрямована на забезпечення належного рівня підготовки вихованців, учнів і слухачів до військової служби. Особлива увага має бути приділена розвитку здатності до професійного самовизначення, творчого становлення, формування громадянської поведінки, патріотизму, любові до України. Навчальна програма з позашкільної освіти– це нормативний документ, що визначає мету, завдання, зміст, обсяг, порядок, способи організації навчально-виховної діяльності та вимоги до її результатів. Звертаємо увагу, що зміст та оформлення навчальних програм мають відповідати вимогам, визначених у методичних рекомендаціях Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (лист ІІТЗО від 05.06.2013 № 14.1/10-1685 «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти»). Навчальна література – це навчальні, навчально-методичні, методичні, навчально-наочні посібники, методичні комплекси (методичні рекомендації, навчальна програма та розробки занять до неї), хрестоматії, зібрання творів, словники (тлумачні, термінологічні та інші), енциклопедії, довідники, альбоми, атласи, які призначені для практичного використання в освітньому процесі закладів позашкільної освіти. Всі види навчальної літератури мають текстологічно і за змістом відповідати визначеній навчальній програмі з позашкільної освіти. Література має бути оформлена відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання». При проведенні експертної оцінки рукописів буде враховуватись:
При формуванні експертного висновку буде враховуватись науковість змісту рукописів; в ньому має бути визначено повноту розкриття основних положень, рівень використання загальноприйнятої наукової методології, зазначено відповідність чи невідповідність сучасному рівню наукових знань. За умови відповідності вищезазначеним вимогам у кінці експертного висновку експерт обов’язково зазначатиме інформацію про відповідність чи невідповідність навчальної літератури сучасним науковим уявленням. За результатами проведеної експертизи експерти оформлятимуть експертні висновки окремо на кожен рукопис категорій «Навчальні програми з позашкільної освіти» та «Навчальна література за напрямами позашкільної освіти». Для участі у обласному етапі Всеукраїнського конкурсу матеріали подаються до 15 травня 2019 року:
|